poniedziałek, Czerwiec 25, 2018

Spirometria zdradzi choroby układu oddechowego i alergie

0
spirometria

Jeżeli cierpisz z powodu dolegliwości ze strony układu oddechowego nie czekaj tylko jeszcze dziś zapisz się na badanie spirometryczne!

Kaszel

Niekontrolowany kaszel niezwiązany z występowaniem żadnej grypy dopada cię często w okolicach wiosennej pory? Przyczyną Twoich dolegliwości mogą być choroby układu oddechowego. Dlatego najlepszym wyjściem będzie poddanie się badaniu – spirometrii. 

Powodem do wykonania badania są także deformacje klatki piersiowej, dziwne szmery w płucach oraz ciągłe odkrztuszanie wydzieliny. Chorobom układu oddechowego często sprzyjają okoliczności. Jeżeli nałogowo palisz papierosy lub w pracy masz ciągły kontakt np. z pyłem, smogiem czy szkodliwymi gazami musisz liczyć się z konsekwencjami. W przypadku takich osób spirometrię zaleca się wykonywać profilaktycznie – regularnie raz lub kilka razy do roku

Spirometria jest skuteczna w wykrywaniu jednej z najbardziej niebezpiecznych chorób układu oddechowego jakim jest POChP czyli przewlekła obturacyjna choroba płuc.

POChP jest schorzeniem trudnym do zdiagnozowania ponieważ na początku przebiega zupełnie bezobjawowo. Tylko szybka diagnoza jest gwarancją sukcesywnego leczenia.

Częstym badaniom spirometrycznym poddawani są również astmatycy – tylko w ten sposób można sprawdzić czy leczenie przynosi oczekiwane efekty.  Cele, w których wykonuje się badania spirometryczne

Spirometria wykonywana jest z reguły w celu wykrycia schorzeń układu oddechowego.

spirometria a choroby płuc - co wykryje

Choroby układy oddechowego często obejmują nie tylko jednej narząd a kilka co znacznie wpływa na ich prawidłowe funkcjonowanie. Zmiany mogą dotknąć m.in.: mięśni klatki piersiowej, płuc, opłucnej, oskrzeli itp.

Badanie spirometryczne wskazane jest także przed wykonaniem operacji w rejonie klatki piersiowej. Dotyczy do się głównie osób z zaplanowanym przeszczepem płuc, nowotworami płuc oraz rozedmą płucną.

W wypadku spirometrii oprócz wyżej wymienionych wskazań istnieje także kilka przeciwwskazań do wykonania tego badania. Na spirometrię w żadnym wypadku nie powinny decydować się osoby będące zaraz po operacji oczu. Kolejną grupą pacjentów są osoby z tętniakami aorty oraz rekonwalescenci po zabiegach operacyjnych odczuwający dolegliwości bólowe jamy ze strony jamy brzusznej i okolic klatki piersiowej – w ich przypadku badanie nie jest tyle groźne co po prostu nieskuteczne, silny ból uniemożliwi zrobienie głębokiego wdechu oraz wydechu, co odbywa się zawsze podczas badania.

Jeżeli planujesz podjąć się udziału w maratonie biegowym czy zacząć nurkować, a może wspiąć się na wysoki szczyt, będą Ci potrzebne zdrowe płuca! Aby dobiec do mety czy wspiąć się na sam szczyt Twój układ oddechowy musi być w 100% sprawny.

Badanie możesz wykonać bezpłatnie pod warunkiem, że masz skierowanie od swojego lekarza. Wykonanie badania prywatnie nie przekroczy kosztu 60 zł. Wraz z pewnością, że twoje płuca są bez zastrzeżenia i z odpowiednim treningiem, na pewno nie znajdziesz sobie równych, pokonując największe rekordy i swoje ograniczenia!

 

Jakie musli wybrać?

0

Wybór musli to nie lada zagwozdka nawet dla osób, które od dawna żyją na zdrowej diecie. Aby dokonać słusznego wyboru warto wziąć pod uwagę kilka zasadniczych kryteriów. Pierwszym z nich jest rzecz jasna skład – tylko na podstawie składu możemy wywnioskować, czy tytułowy produkt zawiera cenne wartości odżywcze. Zdarza się, że jest ich zbyt mało, dlatego rozsądnym rozwiązaniem tej sytuacji jest indywidualna kombinacja, która pozwoli uwypuklić wszystkie – najważniejsze wartości odżywcze.

Kilka słów poznańskiej gwary, które musisz znać!

0

Gwara poznańska powstała z wymieszania dialektu wielkopolskiego z zapożyczeniami ze słownictwa niemieckiego. Chociaż najczęściej mówią nią starsi mieszkańcy Poznania, również młodym ludziom zdarza się wplatać pojedyncze słówka gwarowe do codziennej rozmowy. Prezentujemy mały słownik poznańskiej gwary, który warto zgłębić przed wizytą w tym mieście.

Lokówki do włosów – za i przeciw stosowaniu

0
lokówki do włosów

Lokówki do włosów cieszą się dzisiaj dużą popularnością w świecie stylizacji fryzur. Dzięki nim można z powodzeniem stworzyć na głowie burzę włosów, jak i ułożyć je w bardziej spokojny i dystyngowany styl. Lokówki jak sama nazwa wskazuje zostały zaprojektowane do tworzenia loków, loczków oraz falujących pasemek włosów. Dzięki lokówce można stworzyć wspaniałą fryzurę na każdą okazję. Lokówki dzielą się na różne rodzaje, to zależy od materiału, z jakiego została wykonana lokówka, oraz jej średnicy. Lokówki wykonane są z różnego materiału, jednak zawsze posiadają ten sam podłużny kształt i jest wyposażone w rączkę, która ułatwia posługiwanie się rozgrzaną końcówką lokówki. Niektóre lokówki posiadają wymienne końcówki o różnej średnicy-najbardziej popularna jest końcówka spiralna o średnicy 2-3 cm. Dzięki gładkiej końcówce lokówki możliwe jest uzyskanie loków oraz fal w różnorodny sposób, zgodnie z fantazją użytkownika. Modele o większej i mniejszej średnicy służą odpowiednio do rodzaju włosów i ich struktury oraz stylu, jaki nas interesuje, jaki najbardziej nam się podoba

Czym różnią się obecne lokówki?

Na polskim rynku istnieje wiele rodzaj lokówek, między innymi są to lokówki chromowane lub metalowe to najtańszy typ lokówek zalecany do sporadycznego stosowania. Lokówki do włosów złote i tytanowe, które rozgrzewają się najszybciej i przez to włosy skręcają się dużo szybciej niż w innych. Lokówki teflonowe posiadają mechanizm zabezpieczający przed przywarciem włosa do rozgrzanej końcówki, jednak powłoka teflonowa po czasie może się wykruszyć. Lokówki ceramiczne i lokówki turmalinowe są to najzdrowsze według fryzjerów lokówki, które wpływają na wygładzenie struktury włosa dzięki wydzielaniu ujemnych jonów.

Idealne loki dzięki lokówce do włosów

Na co zwrócić szczególną uwagę?

Jednak należy pamiętać, że nie ważne, jakiego rodzaju używamy lokówki czy ceramicznej, czy metalowej, ważne jest zastosowanie odpowiedniej ochrony dla włosów przed zabiegiem. Doskonałe są serum lub balsamy, które chronią przed szkodliwym działaniem wysokiej temperatury. Takie serum należy nanieść na włosy i dokładnie w nie wmasować przed każdym zabiegiem. Lokówka do włosów jednak nie powinna stać się codziennym elementem stylizacji włosów, tym bardziej, gdy farbujemy włosy lub dokonujemy na nich zabiegu trwałej ondulacji. Stosowanie lokówki niezgodnie z zaleceniami może spowodować spalenie struktury włosa, wysuszenie oraz powstawanie kołtunów tzw.” efekt siana „. Włosy łatwo można zniszczyć przez nieumiejętne stosowanie lokówki do włosów, dlatego najbardziej bezpiecznymi lokówkami okazują się ceramiczna lub turmalinowa.

Reasumując drogie Panie, każda z nas chce wyglądać pięknie i niepowtarzalnie oraz cieszyć się doskonałą fryzurą. Lokówka jest bardzo dobrym narzędziem, jeśli chodzi o stylizacje włosów i tworzenie nowych modnych fryzur na każdy dzień. Jednak by cieszyć się nowymi fryzurami i zachować zdrowe i piękne włosy, niezbędna jest mądrość w posługiwaniu się tym urządzeniem. Zatem korzystajmy z lokówek z „głową”.

Ćwiczenia odchudzające na uda do wykonywania w domu

0
jak schudnąć z ud

Lub szkolenia na uda w domu dają dobre wyniki? Tak, wystarczy odpowiednio je wykonywać oraz okazać się systematycznością. Poznaj parę przykładowych ćwiczeń na uda, które ułatwią Ci ładnie wymodelować sylwetkę przed latem.

Skuteczne ćwiczenia aerobowe

Najwięcej czasu poświęcaj na ćwiczenia aerobowe. Pamiętaj, iż to tylko aerobik jest najlepszym sposobem na utratę zbędnych kilogramów. Dzięki niemu spalisz dużo kalorii w bardzo szybkim okresie – wiele dużo aniżeli podczas ćwiczeń siłowych.

Efektywna częstotliwość ćwiczeń

Wykonując chociażby proste ćwiczenia odchudzające uda ci się stracić na wadzę, o ile ćwiczenia będą przeprowadzane często. Ćwicz co najmniej 30-45 minut dziennie, 4-5 dni w tygodniu. Na siłowni możesz wykonywać ćwiczenia odchudzające uda z użyciem specjalnych maszyn, które dają mięśniom niezły wycisk. Gdy natomiast wolisz ćwiczyć w swym zaciszu, poniższy zestaw jest dla Ciebie. Jako obciążenie wystarczy Ci ciężar własnego ciała, z czasem warto też zainwestować w kilka hantli, dzięki którym trening będzie bardzo skuteczny. Pamiętaj, iż ćwiczenia należy zawsze rozpocząć rozgrzewką, oraz na zakończenie zrobić parę ćwiczeń rozciągających. Co istotne – nie ćwicz samodzielnie, gdy jesteś kłopoty z systemem kostnym, np. z kolanem, biodrem, kręgosłupem. Wtedy bezpieczniej jest poprosić o pomoc rehabilitanta. W współzależności od twojej sprawności, możesz rozpocząć ćwiczyć z mniejszą częstotliwością, a z czasem ją zwiększać. Gdy pragniesz zrzucić dużo kilogramów, najodpowiedniejsze będą ćwiczenia wykonywane systematycznie.

zgrabne uda dzięki prostym ćwiczeniom

Ćwiczenia wysmuklające uda

Oto 4 dobre ćwiczenia na uda dla początkujących:
1. Squaty – ćwiczenie znane każdemu, kto choć trochę zajmuje się fitnessem. Efektywnie wzmacnia mięsień czworogłowy oraz różne mięśnie uda. Natomiast squaty należy wykonywać odpowiednio, odmiennie szybko się nabawić kontuzji kolana.
W kategorii podstawowej squaty składa się ze sztangą, obniżając pupę mniej więcej do wysokości kolan. Warto trzymać się tej zasady, bo schodzenie niżej może zatrzymać się kontuzją. Gdy szukasz odpowiedniego ćwiczenia na pośladki oraz uda w domu, poradzisz sobie oraz bez sztangi – na starcie oraz naprawdę będzie bardzo. Jedna seria squatów to 8-12 powtórzeń.
2. Wypady – inne skuteczne ćwiczenie na uda. Aby wzmocnić jego efektywność, możesz liczyć w rękach hantle. Podczas całego ćwiczenia ręce powinny zostać rownolegle do ciała.
Instrukcja wygląda tak: zrób prawą nogą wykrok do przodu oraz uważnie zegnij nogi w kolanach (kolano lewej nogi nie winno natomiast dotykać podłoża). Wróć do pozycji wyjściowej oraz osiągnij to samo ćwiczenie na kolejną nogę. Zrób po 8-12 powtórzeń na wszą stronę.
3. Wpływanie na poziom – to na pozór proste ćwiczenie daje dobre wyniki, zmuszając do pracy również przednie, jak również tylne mięśnie ud.
Jak je zrobić? Stań przed stabilnym stopniem. Gdy chcesz, możesz wesprzeć się o poręcz. Nie podkurczaj głowy – patrz przed siebie. Postaw jedną stopę na poziomie (całą) oraz mając na nią ciężar ciała, unieś się, trzymając druga nogę w powietrzu. Podczas robienia tego ruchu kolano nie winno przekraczać linii palców stóp.
Wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie 8 razy na każdą nogę.

Sprawdź swoją technikę ćwiczeń z trenerem na siłowni we Wrocławiu!

0

Wiele osób trenuje w domu i nie zdaje sobie sprawy z tego, że źle wykonane ćwiczenie może prowadzić do poważnych kontuzji, które często mogą wykluczyć nas z aktywności fizycznej na długi czas. Brak rozgrzewki, niepoprawne ułożenie stóp, zły wyprost pleców to tylko kilka błędów popełnianych przez początkujące osoby. Jeśli nie jesteś pewny, czy dane ćwiczenie wykonujesz poprawnie technicznie, zapisz się na siłownię i daj ocenić swoją sprawność trenerowi.

Łupież tłusty i łupież suchy – skuteczne sposoby na pozbycie się łupieżu

0
łupież

Łupież to bardzo krępująca przypadłość, która pojawia się równie powszechnie u kobiet, jak u panów, chociaż u mężczyzn bywa zazwyczaj o wiele bardziej dokuczliwa. Łupież bardzo rzadko występuje u małych dzieci, jednak dosyć powszechnie walczą z nim nastolatki w czasie dojrzewania i kobiety zbliżające się do menopauzy. W sumie kłopot tenże dotyczy ok. 3 mln Polaków między 15. a 75. rokiem życia. Główny winowajca odpowiedzialny za występowanie łupieżu określa się Pityrosporum ovale. Jest toż mikroskopijny grzyb drożdżopodobny, który jest na powierzchni skóry głowy człowieka. Dopóty nie powoduje żadnych choroby, dopóki sami nie stworzymy mu dobrych warunków do wzrostu. Na szczęście z łupieżem można walczyć, zdecydowanie dowiedz się, jak.

Łupież tłusty

Jeśli skóra ma predyspozycję do przetłuszczania się, kolonie Pityrosporum ovale szybko rosną. Grzyb tenże ma się bowiem łojem produkowanym przez gruczoły. Poza tym tłuszcz tworzy dogodne dla drożdżaków środowisko beztlenowe. Takie warunki sprawiają, iż wkład społeczności Pityrosporum ovale wśród drobnoustrojów znajdujących się na skórze głowy narasta z 45 do 75 procent. Im dużo grzybów, tym bardzo wytwarzanych przez nie odchodów. I im dużo odchodów, tym wyższe zagrożenie pojawienia się stanu zapalnego. Przejawia się on zawsze zaczerwienieniem oraz uporczywym swędzeniem, po jakim dochodzi do złuszczenia naskórka. W tenże sposób powstaje łupież tłusty. Na głowie pojawiają się bardzo należące do skóry żółtawe płatki, które z czasem odrywają się oraz opadają na ubranie.

jakie są sposoby na pozbycie się łupieżu

Łupież suchy

Łupież suchy dotyczy osób, jakie nie mają łojotoku. Ich rola jest natomiast niezwykle podatna na Pityrosporum ovale. Już niezwykle małe części tego drożdżaka wywołują stan zapalny. Wówczas za każdym potrząśnięciem głową z włosów osypują się srebrne płatki. Drugą etiologią suchego łupieżu są niewłaściwie dopasowane kosmetyki – szampon, lakier, pianka, żel, farba lub płyn do trwałej ondulacji. Potrafią one doprowadzić do rozdrażnienia, kontaktowego zapalenia skóry i złuszczania pozapalnego. Gdy po wizycie u fryzjera zauważyliśmy u siebie łupież, zastosowane przez niego kremy nie były dostatecznie delikatne.

Leczenie łupieżu

Gdy łupieżowi wtóruje świerzbienie skóry głowy, należy natychmiast sięgnąć po właściwe środki. Kuracja przeciwłupieżowa jest niezbędna! By szampon przeciwłupieżowy czy odmienny materiał był w 100 proc. skuteczny, musi wynosić co najmniej jedną z 3 głównych substancji czynnych:
•środek przeciwgrzybiczny oraz antybakteryjny, np. pirithion cynku czy siarczek selenu (dla zredukowania liczby grzyba),
•środek spowalniający, np. smoła węglowa (dla spowolnienia przyspieszonej wytwórczości komórek skóry),
•środek keratolityczny, np. siarka czy kwas salicylowy (dla rozbicia płatów łupieżu przez odklejenie oraz usunięcie powłoki keratyny z powierzchni skóry). Dla uzupełnienia pielęgnacji z wykorzystaniem szamponu przeciwłupieżowego raz w tygodniu należy wykorzystać bardziej kompletną terapię (przed myciem czy po myciu włosów) w celu dotlenienia oraz odświeżenia skóry głowy.

Hiperglikemia – czym jest?

0
hiperglikemia

Badanie poziomu cukru w organizmie należy obowiązkowo powtarzać każdego roku. Jeżeli okaże się, że jego poziom jest podwyższony trzeba natychmiast wdrożyć leczenie ponieważ hiperglikemia może oznaczać początek niebezpiecznej choroby, jaką jest cukrzyca.  Nadmiernie wysoki poziom cukru wywołuje różne nieprzyjemne objawy. Szczególnie istotne jest kontrolowanie poziomu cukru u osób starszych, z nadwagą oraz prowadzących siedzący tryb życia.

Co to jest hiperglikemia

Hiperglikemia to stan chwilowego przekroczenia prawidłowej ilości cukru we krwi objawiające się znacznym podniesieniem poziomu glukozy we krwi. Na czczo u zdrowych osób stężenie cukru we krwi nie powinno przekraczać 99 mg/ dl a po dwóch godzinach od posiłku 140 mg/ dl. Wskaźniki powyżej  nazywane są także prawidłową glikemią na czczo oraz prawidłową tolerancją glukozy. Przekroczenie tych wartości czyli 100- 125 mg/ dl na czczo oraz 140- 199 mg/ dl po posiłku oznacza wysoli poziom glukozy we krwi czyli przecukrzenie. Dzięki badaniu glukozy można określić stan, w jaki znajduje się pacjent. Jeżeli przekroczony zostanie tylko pierwszy poziom może być to stan przedcukrzycowy. Jeżeli jednak oba wskazania wynoszą powyżej 126 mg/ dl oznacza to cukrzycę.

Przyczyny podwyższonego poziomu cukru

Przy cukrzycy bardzo ważne jest utrzymywanie właściwego poziomu cukru we krwi ponieważ to cukrzyca jest główną przyczyną hiperglikemii.  Konieczne jest rygorystyczne przestrzeganie diety, utrzymywanie aktywności fizycznej oraz leczenie czyli przyjmowanie insuliny. Pominięcie dawki insuliny, nieodpowiednia jej dawka mogą spowodować zwiększenie poziomu cukru. W stanach zapalnych i przy infekcjach wzrasta zapotrzebowanie na insulinę i wtedy również może  pojawić się hiperglikemia. Jeżeli dawka insuliny nie będzie zwiększona to stężenie glukozy we krwi wzrasta do niebezpiecznego poziomu. Innym powodem wystąpienia hiperglikemii  są błędy w diecie i niektóre leki.

jak sobie radzić z hiperglikemią

Objawy hiperglikemii

Podwyższony poziom cukru we krwi nie jest dla organizmu obojętny i jest przyczyną wielu nieprzyjemnych a czasem nawet niebezpiecznych objawów. Istotna znaczenie ma stan danej osoby, jej wiek, waga ciała oraz to czy choruje na cukrzycę.  Jeśli dochodzi do umiarkowanego przekroczenia często organizmie przyzwyczaja się do tego i nie występują żadne objawy. Wczesne objawy  hiperglikemii podobne są do dolegliwości związanych  z cukrzycą. Pojawiają się problemy z koncentracją, bóle głowy, zmęczenie, wyczerpanie, utrata wagi. Bardzo charakterystyczne jest wzmożone pragnienie a tym samym częstsze oddawanie moczu. Długo utrzymujący się stan podwyższonego poziomu cukru niekorzystnie wpływa na zdrowie. Skaleczenia dłużej się goją, pojawiają się problemy żołądkowe, pogorszeniu ulega widzenie, wypadają włosy.

Jak obniżyć poziom cukru

Za wysoki poziom cukru jest niebezpieczny dlatego ważne aby doprowadzić do prawidłowych wartości. Należy to robić pod kontrolą lekarza, szczególnie gdy ktoś choruje na cukrzycę i przyjmuje leki. Samodzielne nie należy przyjmować żadnych leków. Aby usunąć nadmiar cukru i zapobiec odwodnieniu trzeba pić dużo wody. Korzystnie wpływa także umiarkowany wysiłek fizyczny dobrany stosownie do danej osoby. Ważne jest również regularne spożywanie posiłków,  w których znaleźć powinny się produkty z pełnego ziarna wraz z dużą ilością warzyw i owoców.

ĆWICZENIA DLA SENIORÓW – CO WYBRAĆ?

0
ćwiczenia dla seniorów

Obecnie każdy senior chce cieszyć się nie tylko  zdrowym ciałem ale również duchem. Wysiłek fizyczny powinien bardzo ważny dla wszystkich, zarówno dla dzieci, młodzieży, jak również osób w średnim wieku i seniorów. Wielu ludzi kiedy słyszą o ćwiczeniach seniorów zadaje sobie pytanie jak to możliwe? Przecież są to ludzie z różnymi schorzeniami, mają swój wiek, więc jak mogą jeszcze ćwiczyć? Musimy jednak pamiętać, że każdy z nas potrzebuje wysiłku fizycznego, abyśmy byli zdrowi i nie byli ograniczeni ruchowo. Jeśli więc chodzi o ćwiczenia dla seniorów to jest kilka, które są przez nich bardzo chętnie wybierane.

Nordic walking

Przez kilka ostatnich lat nordic walking stał się bardzo modnym sportem wśród ludzi w różnym wieku. Obecnie wszędzie widzimy ludzi maszerujących z kijkami. Jest to nie tylko modny sport, ale również idealny dla ludzi ze schorzeniami stawów oraz kręgosłupa. Bardzo ważne jest również to, że odpowiednio dobrane kijki odciążają stawy oraz gwarantują odpowiednie wsparcie dla kręgosłupa. Dodatkowo ułatwiają też marsz, a podczas maszerowania angażujemy mięśnie obręczy barkowej i ramion. Spacer z kijkami jest dla seniorów łatwiejszy, efektywniejszy oraz poprawia kondycję fizyczną. Ważne jest również to, że zmniejsza ryzyko kontuzji. Jest to zatem idealne ćwiczenie dla seniorów.

pomysły na ćwiczenia dla starszych osób

Basen

Odpowiednią formą sportu dla osób starszych są ćwiczenia na basenie. Może być to samo pływanie, ale również aqua aerobic. Podczas stałego uczęszczania na basen, mamy gwarancję, że poprawi się nasza kondycja oraz podniesie wydolność organizmu. Zajęcia na basenie to także świetna propozycja ćwiczeń dla seniorów, którzy mają problemy z nadwagą.  Wykonywanie ruchów w wodzie jest o wiele łatwiejsze niż w powietrzu.

Zajęcia fitness

Coraz częściej w klubach fitness pojawiają się zajęcia specjalnie dla seniorów. Są to przede wszystkim ćwiczenia na wzmocnienie i rozciąganie poszczególnych grup mięśniowych. Zajęcia takie są odpowiednio przygotowane, tak aby ich intensywność była dopasowana do grupy seniorów. Dodatkową zaletą jest bardzo szeroki wachlarz zajęć, dzięki czemu każdy może wybierać ćwiczenia dla siebie. Do wyboru mamy na przykład: jogę, pilates, Zumbe oraz ćwiczenia z zastosowaniem taśm TRX.

Jazda na rowerze

Jazda na rowerze jest nie tylko bardzo popularny, ale również świetny sposób na spędzanie czasu aktywnie. Do wyboru mamy dwa rowery: tradycyjny oraz w wersji stacjonarnej. Jazda na rowerze poprawia kondycję ciała, wzmacnia mięśnie nóg oraz poprawia samopoczucie. Jeśli zdecydujemy się na jazdę rowerem tradycyjnym to dodatkowo możemy dotlenić nasz organizm. Jeśli natomiast senior chciałby zrzucić zbędne kilogramy to zalecany jest trening kardio właśnie z wykorzystaniem roweru. Dzięki temu możemy zrzucić kilka zbędnych kilogramów.

Dzięki tym propozycjom, z których mogą skorzystać seniorzy. Nie wymagają dużego wysiłku, a zapewnią dobrą kondycję i samodzielność na stare lata.

Jak zrobić naturalny makijaż w stylu le no make-up

0
Jak zrobić naturalny makijaż w stylu le no make-up

O ile mocny makijaż jest w modzie, tak zwolenniczek tego „niewidzialnego” również nie brakuje. Na pewno słyszałaś o makijażu nomake-up, który wygląda bardzo naturalnie. Jak się jednak okazuje, to nie wszystko! Obecnie coraz bardziej popularny staje się le no make-up. Czym jest? To po prostu makijaż, którego praktycznie nie ma. Jest szalenie naturalny i delikatnie podkreśla kobiece piękno. Wywodzi się z Paryża. Nic w tym zaskakującego – w końcu idealnie pasuje do kobiecych paryżanek!

ZOBACZ TEŻ